2009-02-08

konstig tur i affären var ett milt uttryck!

jaha, jag, syster och mor var i affären imorse.
Det var mer eller mindre, mest mer, konstigt. troligen den konstigaste turen jag någonsin kommer göra till en affär.
Det börjar med att jag tar upp två tomater som såg bra ut. mamma slänger en sur bitch blick på mig, jag blir lite rädd och tycker att det var en dålig plats för mamma att få bitch utbrott på! så jag lägger ifrån mig tomaterna väldigt fort och går vidare mot morötterna. för att lätta upp stämningen lite så tar jag moroten och sticker upp mellan lovisas ben. jag och lovisa håller på att garva ihjäl oss när en gubbe ( äldre man som man nu så fint borde ha sagt ) glor med två enorma ögon på oss när han går förbi med hans lilla fru. Mammas ögon är nu värre en värst på bitchfronten. Inte nog med detta. nu blev lovisa på humör för att skämta.
Så hon fejkramlar mitt i affären. jag viker mig av skratt och mamma slår lite lätt med handen på sitt lår och ryter att lvisa ska ställe sig upp. Det roliga som händer nu är att gubben som tidigare glott så dant tittar på lovisa ochmig ochgår samtidigt rakt in i en skl. staty utav ngt slags kexförpackningar! gissa om de inte välter, skräcken växer inom mig och i lovisas ögon.
Vi springer bort till godis hyllan och väntar på mamma. sen pratade vi inte på hela vägen hem.
mm, slå denni om ni kan?! .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar